چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

در پی انتشار یادداشت خبری با عنوان «حفره فنی در وب سایت سنجش» در مورخ 12/3/89 روزنامه همشهری، روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با ارسال نمابری به این یادداشت پاسخ داد.

در پی انتشار یادداشت خبری با عنوان «حفره فنی در وب سایت سنجش» در مورخ 12/3/89 روزنامه همشهری،  روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با ارسال نمابری به این یادداشت پاسخ داد.

متن کامل این نامه بدین شرح است:
«همزمان با اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال 89 در تاریخ 31 اردیبهشت ماه مهلت 5 روزه‌ای برای مجاز به انتخاب رشته شدگان آزمون از 5 تا 10 خرداد داده شد که داوطلبان با ورود به پایگاه اینترنتی سازمان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به‌رغم مصاحبه‌های فراوان مسئولان سازمان با رسانه‌های خبری، اطلاعیه‌های منتشره سازمان و نیز توصیه فراوان به داوطلبان مبنی بر حفظ و نگهداری اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام، حاوی شماره کارت، شماره کاربر و نام رمز، برخی از داوطلبان در نگهداری این اطلاعات کوشا نبوده و درصدد برقراری ارتباط با سازمان بوده‌اند که به این منظور همزمان با اعلام نتایج، 5 شماره تماس تلفنی به شماره‌های 9-88923595 از ساعت 8 صبح الی 18 به‌طور یکسره در اختیار داوطلبان قرار گرفت تا اطلاعات لازم را منعکس نمایند.

علاوه بر این، سیستم پاسخگویی الکترونیکی روابط عمومی در ایام مذکور به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی درخصوص اطلاعات کارت اعتباری داوطلبان ذیربط بوده است. از طرفی در بخش فنی انتخاب رشته الکترونیکی این امکان فراهم بود تا داوطلبان با آرامش کامل و در فرصت کافی به سایت سازمان مراجعه کرده و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است مشکل برخی داوطلبان صرفا به‌دلیل مفقود کردن اطلاعات کارت اعتباری خود بوده که پس از دریافت آن از طریق تماس تلفنی با سازمان، آن نیز مرتفع شده است. در پایان خاطرنشان می‌شود اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان کاملا محرمانه و شخصی بوده و امکان اینکه روی سایت سازمان به سهولت نمایش داده شود، نیست.»

توضیح همشهری: در یادداشت مذکور این انتقادها مطرح شده بود که 1- حتی با درج شماره پرونده،  شماره داوطلبی،  شماره ملی،  شماره شناسنامه و سایر مشخصات داوطلب امکان بازیابی کد رهگیری در مرحله انتخاب رشته وجود ندارد. 2- این امکان در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

3- بخش پاسخ به سؤالات و اشکالات ثبت نام با تاخیر 48 ساعته و به‌صورت آفلاین عمل می‌کند. 4- شماره تلفن‌های مورد نظر، پاسخگو نبود. 5- تا ظهر روز آخر انتخاب رشته تنها 60 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته موفق به انتخاب رشته شده‌اند.

6- هزاران داوطلب مجاز،  از انتخاب رشته محروم شده‌اند اما روابط عمومی سازمان سنجش به هیچ‌یک از انتقادات و سؤالات دقیق همشهری پاسخ نداده و به جای پذیرش حفره یا باگ فنی در سایت سازمان،  تقصیر را متوجه داوطلبانی دانسته است که کارت ثبت‌نامی پاییز 88 را گم کرده‌اند!

کد خبر 109326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز